reklama

Sever proti Juhu (Filipíny)

Neviem sa zmestiť do kože, obsedieť na zadku, žerú ma mrle. Nuda mi lezie na nervy, ohlodáva mi kosti, pije krv. Niekoĺko dní v kuse prší lebo nedávno na susednom ostrove Mindanao žúroval tajfún a my sme boli pozvaní na afterpárty

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Moji spoločníci čas prečkávajú lenivými rozhovormi pri stole v dialekte Cebuano a moje snahy o angličtinu narážajú na nevôľu náprotivšej strany ako padajúci dážď na vykladanú dlažbu vonku. Civím na ňu už pár minút akoby som čakala, ktorá z nás žmurkne prvá. Atmosféru striedavo narúšajú správy pani domácej. Celá vzrušená informuje o tom, že nejde elektrina alebo voda a neskôr zase, že je všetko v poriadku, len aby sme sa dočkali ďalšieho napínavého zvratu.

Znechutená týmito myšlienkami a najmä tou, že takto fakticky mrhám dňami svojho života som už rezignovala na dobro a šla spať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po noci plnej zvukov búrky som sa prebudila na nečakané ticho. Zdalo sa mi, že skrz žalúzie presvitá slnko, ale tá predstava bola príliš divoká a moje nervy príliš vyčerpané na to, aby som sa jej hneď bezhlavo odovzdala. Vyšla som zo svojej izby a prázdna obývačka ma presvedčila, že dom ešte spí. Rozhliadla som sa a zbadala sieťované dvere, ktoré som si predtým nevšimla. Nechcela som nikoho zobudiť a tak som ich otvárala pekne pomaličky, potichučky.

Moje na tmu privyknuté oči na chvíľku oslepilo svetlo mladého rána a keď som konečne videla jasne, naskytol sa mi pohľad na malú terasu plnú palmových stromov, plazivých orchideí a ďalších kvetov takých tvarov a farieb, aké sa nájdu len v trópoch. Prebehla som bosky po vyhriatych kameňoch a uisťovala sa, že sa mi to nesníva a z dažďa predošlých dní naozaj ostalo len niekoľko nepríjemných spomienok krátkeho trvania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pyžamo- nepyžamo, sadla som si rovno na zem a oprela sa o stenu. Tajná záhrada a kúpeľ v raňajšom slnku ma očistili od nahromadeného bordelu, čo sa mi preháňal hlavou posledné dni. V tom momente mi bolo jasné, prečo sa všetky veľké ideológie a analytické a existenciálne filozofie rodia na severe - a prečo juh dáva prednosť skôr bezprostrednému prežívaniu, odovzdanosti a... proste slnku.

Tatiana Badurová

Tatiana Badurová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

libero pensatore - - - - - - - - - - - - - - - - - študentka sociokultúrnej antropológe, psychológie a filozofie, amatérska fotografka, pozorovateľka a keď sa dá aj cestovateľka--------------viac fotografií na: http://fotky.sme.sk/fotograf/108934/tatiana-badurova Zoznam autorových rubrík:  Du p´tit bonheurPopkultPoviedky z drevenej chalúpkyZ ciestNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu