reklama

Škrupinková

Bývali sme v malom domčeku za dvomi lúkami a piatimi kopcami, strážení borovicovými lesmi. V lete boli lesy plné čučoriedok a hríbov, v zime zase snehu a sŕn...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Hoci bolo len päť hodín, tma vonku bola hustá a fialová ako slivková polievka a tíško si sedela na striebornom snehu. Celý deň sa dnuká dobíjal Chlad a Mráz a keďže som prišla domov prvá, prischlo mi zakúriť, aby sa na noc domček zahrial. 

Už som to videla! Zas budem musieť ísť vonku do kôlne a v tom Chlade a Mraze narúbať triesky na podpálku a potom to otočím ešte tak trikrát, aby som naniesla dosť dreva. A to všetko s rukami skrehnutými na ľad, pretože v rukaviciach sa so sekerou cítim nešikovne... Namrzená som si prehodila cez plecia kabátec a začala si navliekať otcove ťažké čižmy, keď tu zrazu - nápad! A ešte aký! Veď mama sa mi predsa minule chválila ako rozkúrila škrupinamiBoli celkom suché a rozhoreli sa tak rýchlo, že nemusela rúbať trieskyA škrupín je u nás vždy plno! Odkladáme ich pre babku a tá ich potom nadrví sliepkam. V momente som zhodila kabát a už v úplne inej nálade som vyčistila rošt, z komory vzala vajíčka a naukladala ich do ich nového papierového hniezda. Spokojná s dielom a hlavne so sebou som škrtla zápalkou a ....nič. Papier zhorel, ale škrupiny nič! Znepokojená som vytrhla z novín pár ďalších strán a odškrtla druhý pokus. Rovnaký výsledok. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...hlúposť je robiť zakaždým to isté a vždy očakávať iný výsledok. No, tak nejak sa pohybuje vlastne aj zúfalstvo. Znovu som to všetko prehrabala, komín som otvorila ešte viac, aby dobre ťahal a aj papiera som pridala. Stále nič, tie potvory akurát očerneli, ale oheň žiaden. Prestávalo ma to baviť. Skleslo som si sadla na zem pred pecíkom a začala si šúchať čelo dlaňou čiernou od sadzí. Strácala som čas a mala by som sa na to vykašlať, ale nechcela som sa vzdať. Mame to predsa išlo... 

Prišla ako na zavolanie - ani som nepočula štrnganie kľúčov, tak veľmi som chcela tento oriešok rozlúsknuť. Pozrela sa na mňa, zúfalú a špinavú na (ešte stále) studenej dlážke. Pekne ma poľutovala a hneď sa aj dala do kontroly zariadenia. Komín? Nie, ten je otvorený a cítim aj prievan. Popol? Nie, ten som poriadne vyčistila. Že by si mala mokrejšie triesky? No, vieš...nenechala ma ani dopovedať a už aj otvorila dvierka. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechápala som jej zdesený pohľad a tak som sa hneď aj pustila do vysvetľovania. Vieš, keď si mi minule povedala, že si použila škrupiny, tak som chcela aj ja skúsiť. Tentokrát som sa zase zdesila ja. Mama vybuchla do hurónskeho smiechu...ale ja som čakala celkom inú reakciu! Hej... škrupinami... ale ORECHOVÝMI,.. ty trúba! 

V tej chvíli na mňa doľahla váha potreby častejšie prepájať teóriu s praxou. Mlčky som vstala, obula si otcove ťažké čižmy a voľky-nevoľky šla do kôlne. Na, mne je to už jasné... na začiatku bolo vajce.

Tatiana Badurová

Tatiana Badurová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

libero pensatore - - - - - - - - - - - - - - - - - študentka sociokultúrnej antropológe, psychológie a filozofie, amatérska fotografka, pozorovateľka a keď sa dá aj cestovateľka--------------viac fotografií na: http://fotky.sme.sk/fotograf/108934/tatiana-badurova Zoznam autorových rubrík:  Du p´tit bonheurPopkultPoviedky z drevenej chalúpkyZ ciestNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu